Warning: Illegal string offset 'content' in /home/innomark/public_html/_articles.php on line 35

Warning: Illegal string offset 'content' in /home/innomark/public_html/_articles.php on line 35

Warning: Illegal string offset 'content' in /home/innomark/public_html/_articles.php on line 35
Advertising - Google AdWords Articole Companie Innomarketing

Companie

Advertising - Google AdWords

Google™ AdWords este o solutie rapida de a ajunge pe prima pagina la cautarile efectuate pe Google™.

Atat concurenta cat si oferta dumneavoastra determina daca acesta metoda va este profitabila sau nu.

Cum functioneaza?

Algoritmul de functionare al acestei metode impune creerea unei campanii (sau a mai multora) in care sunt definite un numar de anunturi (un titlu, doua linii de text si link-ul catre una dintre paginile site-ului). Pentru fiecare anunt se va stabili pentru care cuvinte/expresii sa fie afisat anuntul. Ulterior se stabileste un buget zilnic si suma maxima care se va plati pentru un click. Intru cat in majoritatea cazurilor exista si concurenta se foloseste un sistem de licitare prin care se va stabilii ordinea in care vor fi afisate anunturile.

Nu este relevanta doar suma licitata pentru un click ci si calitatea anuntului reflectata in numarul de click-uri obtinute. Astfel chiar daca anuntul postat de noi are o valoare licitata mai mica decat celelalte el poate sa fie pozitionat primul doar daca a reusit sa atraga un numar mai mare de click-uri.

InnoMarketing va recomanda sa incercati Google™ AdWords din simplul motiv ca se poate incepe cu bugete foarte mici (3-4$ pe zi), iar ulterior, in functie de rezultate, se poate continua cu bugete mai mari sau opri campania de AdWords. Desi multe companii se arata sceptice, in principal datorita faptului ca se plateste pentru fiecare vizitator, AdWords este un sistem verificat care da rezultate.

DE CE O COMPANIE SPECIALIZATA

O campanie de Google™ AdWords poate fi realizata chiar de dumneavoastra, nu neaparat de catre o firma specializata. Diferentele, insa incep sa se vada la rezultate.

Inca de la primul pas, gasirea cuvintelor cheie pentru care sa fie afisat anuntul, InnoMarketing ofera avantaje: experienta si metode adecvate de determinare a celor mai bune cautari pentru care sa apara anunturile dumneavoastra. Cuvintele "evidente" pot fi foarte costisitoare din cauza concurentei, si ele trebuiesc limitate, cu scopul de a ne rezuma doar la vizitatorii, care au potentialul cel mai mare in a devenii clientii dumneavoastra.

Metodele mai avansate (de exemplu excluderea afisarii in cazul aparitiei anumitor cuvinte in expresie) se insusesc doar dupa o instruire adecvata si prin experienta. InnoMarketing continua optimizarea anunturilor, in special a cuvintelor pentru care sunt afisate, prin analize "cross-segment" pentru a determina rezultatele obtinute per expresii.

Desigur exista multe alte practicii cu scopul de a obtine performante cat mai bune, iar suma pe care o platiti unei companii specializate pentru a realiza si intretine aceste campanii de reclama este acoperita atat prin costurile mai reduse care se obtin per vizitator cat si printr-o "calitate" mai mare a vizitatorilor, sau cu alte cuvinte un procent mai mare din vizitatori devin clienti.

CAND SUNT AFISATE ANUNTURILE SUS

Multi se intreaba cum sa faca ca si anunturile lor sa apara in partea stanga, sus imediat sub cautari.

Principiul este simplu: pentru a ajunge sus un anunt trebuie sa contina cuvintele cautate, si anterior (cand a fost listat in partea din dreapta ca un anunt normal) sa fi obtinut un numar mai mare de click-uri fata de prima listare fara plata din stanga. Aceste lucruri se intampla in general la cuvintele si expresiile cu o un grad comercial ridicat.

Anumiti vizitatorii cauta explicit un serviciu sau produs si sunt constienti de faptul ca il vor gasi la una din firmele ce platesc pentru a afisa anuntul pe Google™. Un anunt de calitate, capabil sa atraga atentia ajunge fara indoiala in partea de sus, la cautari.

AVANTAJE

Un prim beneficiu este aparitia imediata a vizitatorilor. Odata pornita campania de reclama site-ul dumneavoastra va beneficia de trafic de calitate care daca va fi sprijinit de un site ce ofera informatii utile despre serviciile cautate va duce la cresterea portofoliului de clienti.

Ca in orice alt sector de marketing, concurenta este intr-o miscare continua, astfel monitorizarea si imbunatatirea campaniei de AdWords fiind procese esentiale ce trebuiesc efectuate periodic. Google™ AdWords ofera statistici complexe: numarul de afisari al anunturilor per expresii cautate, numarul de clicuri obtinute, pozitia medie de afisare, randamentul anunturilor, costuri, etc... In baza acestor date se poate evalua corect daca costul campaniei de reclama este profitabil sau nu si se poate imbunatati campania in functie de rezultatele obtinute, se poate renunta la cuvintele si expresiile ce au un randament mic si se pot selecta formularile ce atrag cei mai multi clienti.

DEZAVANTAJE

Avantajele atrag in timp tot mai multe companii in a folosi acest serviciu si exista perioade cand, datorita concurentei costurile campaniei de AdWords provoaca pierderi. Firmele care apar "noi" in AdWords pot plati excesiv pentru un click doar ca sa apara primele la cautari, si cu toate ca nu renteaza nici pentru ei pana vor realiza acest lucru se va merge in pierdere.

Un exemplu ar fi situatia creeata la inceputul anului 2007 cand a existat o explozie de firme ce ofera consultanta in implementarea diferitelor standarde ISO. Aceste firme au gasit in AdWords o solutie de marketing viabila ce nu necesita costuri de pornire mari (spre deosebire de o campanie de optimizare a site-ului) ci se plateste periodic in functie de nevoi si da rezultate imediat. Desigur aceasta aglomerare a facut ca un click sa coste din ce in ce mai mult marind considerabil costul campaniilor la cautarile relevante pentru certificare ISO.

CONCLUZIE

AdWords poate fi o investitie foarte buna in conditii de concurenta redusa sau un cost prea mare cand concurenta este excesiva. In timp insa situatia se echilibreaza iar reusita de durata a campaniei de AdWords este data de un management bun al campaniei, de un site cu un aspect placut ce ofera informatii si servicii utile intr-un format clar, usor de inteles si nu in utlimul rand de o oferta de calitate si competitiva.

SocialTwist Tell-a-Friend