Warning: Illegal string offset 'content' in /home/innomark/public_html/_articles.php on line 35

Warning: Illegal string offset 'content' in /home/innomark/public_html/_articles.php on line 35

Warning: Illegal string offset 'content' in /home/innomark/public_html/_articles.php on line 35
One Stop : Google™ Articole Companie Innomarketing

Companie

One Stop : Google™

Pozitia de lider pe care o ocupa Google pe piata motoarelor de cautare nu este un fapt conventional ci o realitate demonstarata de cercetari si topuri de specialitate, potrivit carora Google este fara indoiala, cel mai performant si totodata cel mai mare motor de cautare Web cu caracter general din lume, servind celor mai variate interese de navigare.
In februarie 2007,in Statele Unite ale Americii pe un esantion de 6.9 bilioane de cautari, cota de piata Google in procente era de 48.1%, Yahoo!: 28.1%, Microsoft: 10.5%, Ask.com:5.0% si Time Warner: 4.9%.

Misiunea companiei este de a oferi utilizatorilor, la nivel mondial, maximul de satisfactie in experienta de cautare, atat din persepctiva relevantei rezultatelor cat si a coeficientului de timp necesar obtinerii acestor rezultate.

Avantajele competitive prin care Google reuseste atat sa devanseze celelate motoare de cautare cat si sa-si fidelizeze puternic "clientii", sunt expresia congruentei armonioase a mai multor aspecte, pe care le putem grupa in doua mari categorii- categoria solutiilor de cautare si categoria solutiilor PR

1. Solutii de cautare

1.1 Sistemul de indexare centralizata Google, este capabil sa faca fata unui volum extrem de mare de date, inregistrandu-le dupa un algoritm propriu, menit sa indexeze si optimizeze informatia articuland-o sub forma link-urilor, pentru a reduce considerabil timpii de cautare.

1.2. Intrucat indexarea documentelor, fie ea si completa este insuficienta pentru a asigura calitatea informatiei rezultate, Google face pasul urmator filtrand informatia potrivit structurii link-urilor asociate paginilor respective si a textului de link, focalizat pe o expresie cat mai relevanta.

Aceste doua operatii (avand la baza structura linkurilor pentru obtinerea unui clasament de calitate si uzul linkurilor pentru o cautare cat mai precisa), reglementeaza in linii mari, pentru Google protocolul de cautare si selectionare a celor mai importante si de calitate rezultate.

2. Solutii PR(solutii de public relations)

In aceasta categorie, punctele tari, ale motorului de cautare Google, sunt reprezentate potrivit specialistilor de:

2.1 "The friendly interface", intelegand prin caracterul prietenos al interfatei designul accesibil unui numar mare de utilizatori.

Asa cum afirma reprezentantii companiei, Google urmareste sa faca " publica lumii, accesibila si folositoare informatia."

2.2 Metodologie proprie

Constienti de faptul ca reusita nu este un aspect ce tine in exclusivitate de Google ci o problema care ii priveste pe toti cei pentru care Google este un instrument de lucru, compania a optat pentru publicarea unei metodologii de lucru, care are avatajul de a fi agreata cu precadere de motorul de cautare Google.

Sectiunea ce urmeaza face o sinteza a celor mai importante principii de lucru Google pentru realizarea unui site performant.

A avea in vedere aceste aspecte si nu in ultimul rand a le aplica este pentru Google o problema de "igiena" web. Si aceasta deoarece aplicarea lor faciliteaza motorului de cautare Google cat si partenerilor sai, "atat gasirea, cat si indexarea si pozitionarea site-ului" dumneavoastra.

2.2.1 Repere de design si continut

Este extrem de important ca site-ul dumneavoastra sa aiba o arhitectura cat mai clara, logica, usor de intuit si folosit de catre orice utilizator. Paginile trebuie astfel relationate incat descoperirea lor sa nu fie o problema. Puteti atasa chiar o harta a site-ului pentru o navigare cat mai eficienta. Continutul site-ului trebuie sa ofere informatii consistente cititorului pe care il aveti in vedere. O buna strategie de a ajunge la cititorii pentru care este destinat site-ul necesita gasirea si inserarea in text a acelor cuvinte cheie pe care dumeavoastra insusi va axati atunci cand lansati o anumita cautare.

Google recomanada folosirea mai degraba a textului decat a imaginilor pentru a afisa informatii importante, nume sau link-uri. Daca preferati imaginile dinamice trebuie sa va asigurati ca ele sunt indexate de motorul de cautare si aceasta pentru ca multe dintre motoarele de cautare nu recunosc si implicit, nu indexeaza imaginile dinamice. Totodata asigurati-va de corectitudinea formatului de HTML si de statutul activ al linkurilor. Nu integrati abuziv un numar prea mare de linkuri pe o pagina.

2.2.2 Repere tehnice

In general, pentru o cat mai buna indexare evitati particularizarile de genul JavaScript Cookies, session IDs, frames, XHTML, sau Flash pe care cele mai multe browsere nu reusesc sa le interpreteze corect. O solutie pentru evitarea acestor inconveniente este rularea fisierului robots.txt pe serverul dumneavoastra de web, functia lui fiind acea de a informa motorul de cautare asupra directoarelor care pot fi sau nu vizitate.

2.2.3 Repere calitative

Construiti-va site-ul avand in vedere in primul rand clientii dumneavoastra si doar in plan secund motorul de cautare. Continutul pe care il oferiti utilizatorilor trebuie sa fie acelasi cu cel oferit spre indexare motorului de cautare, subterfugiile folosite pentru imbunatatirea pozitiei in clasamente fiind amendate de catre motorul de cautare. In practica, evitati schimbul de linkuri cu cei cu "faima proasta" (ex.web spammers) doar pentru a creste in clasamente. Google nu recomanda nici folosirea acelor programe neautorizate menite sa verifice clasamntele sau sa includa pagini in clasament precum si a aplicatiilor de genul WebPosition Gold, care trimit automat sau sistematic obiectii catre Google. In plus, va este interzisa folosirea textului sau linkurilor ascunse , al cuvintelor irelevante din punct de vedere tematic pentru site-ul dumneavoastra si cu atat mai mult al paginilor cu continut duplicat.

Ignorarea acestor "sfaturi" sau uzul practicilor neautorizate atrage dupa sine o reactie negativa din partea Google sanctionata corespunzator, de cele mai multe ori prin excluderea site-ului de pe lista motoarelor de cautare.

In final, pentru a conferi site-ului dumneavoastra o deschidere semnificativa este recomandata atat relationarea cu site-uri relevante, specializate tematic, cat si submiterea la Google http://www.google.com/addurl.html, Open Directory Project si Yahoo.

2.3. Alternative de informare Google

Pentru a facilita comunicarea Google-client, compania a pus la dispozitie serviciul Google Alerts ( www.google.com/alerts ) prin care clientul poate primi informatiile de care este interesat direct pe mail- cu simpla conditie de a se inregistra, grauit, cu adresa de mail.

In cazul in care pur si simplu, calculatorul nu va este la indemana, Google va pune la dispozitie serviciile sale via mobile. Pentru acesti utilizatori Google a dezvoltat Froogleing-ul,( http://labs.google.com/frooglewml.html ), prin care utilizatorii au posibilitatea accesarii unui catalog de cumparaturi on-line care nu cuprinde insa descriera produselor ci doar pretul produselor. Scopul pentru care a fost creat este de a oferi posibilitatea evaluarii comparative a preturilor.

2.3. Servicii Alternative

De la inceputuri si pana in prezent Google a venit permanent cu sugestii de imbunatatire, lucru care denota o reala vocatie si sustinere in realizarea "lucrurilor mari". Sunt deja populare servicii precum Google Lab (http://www.labs.google.com) Google Maps (http://www.google.com/gmm/index.html), Gmail , Google Adsense, Google Adwords, Google Talk,etc. iar interesul utilizatorilor pentru serviciul Google Voice se afla pe un trend crescator.

SocialTwist Tell-a-Friend